Mentalt frisk?

Klockan är halv 5 och det är natt ute. Eller det är väl inte natt när klockan är halv 5, men det är lika mörkt ute som om det vore natt.
Ibland blir jag lite konfunderad när jag möter folk ute. Som idag när jag cyklade hem från skolan så cyklade jag på höger sida, som man ska. Men så mötte jag en kvinna på cykel som cyklade på fel sida. Och jag tänkte att en vuxen människa borde veta vilken sida man cyklar på? Och precis innan vi skulle krocka, då vejde hon undan, men kollade på mig som om jag var dum i huvudet för att jag inte svängde. Eller vad vet jag, det kanske var en kvinna med kort minne som var halvblind och hade konstigt formade ögonbryn och allmänt stirrig blick?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0