Den osmartaste jag vet

Min klasskompis är det osmartaste jag vet. Ärligt talat. För några veckor sedan satt en person och berättade att hennes kattunge hade ramlat från trappan och hon var rädd att den hade brytit ryggraden. Då säger min klasskompis; "Men vadå, kattungar har väl ingen ryggrad?" Vi bara glodde på henne. "Men dom är ju så mjuka!" säger hon sen. Alltså, den kommentaren fick mig att skratta hela dagen!

Idag skulle jag ner på stan för att köpa foundation så hon och jag gjorde sällskap. Då påminde jag henne om det hon hade sagt om kattungar. "Du skulle säkert säga att ormar inte heller har någon ryggrad" sa jag till henne. "Men dom har ju inte det!" svarade hon. Jag skrattade så att jag inte kunde andas! Om jag inte hade haft min cykel att stödja mig mot hade jag ramlat ihop på gatan. När jag väl kunde få luft igen svarade jag: "Men Herregud! Självklart har de ryggrad! Det är typ det enda de består av. Dom har ju ben som t.ex. skyddar organen." Gissa hennes nästa kommentar. "Organ? Vadå för organ?"

Nästa gång hon påstår att hon är smart ska jag be henne att läsa min blogg igen.

Kommentarer
Postat av: Avve

Men ja e visst smart! & ormar borde inte ha ryggrad! :O Ovärt :)

2008-11-26 @ 20:30:38
Postat av: Amanda

Hahahahahahahah xD

2008-11-26 @ 20:36:05
URL: http://justjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0