Matteläxa & gröna fingrar

Jag har nyss gjort klart min matteläxa. För typ första gången i världshistorien bad jag pappa om hjälp! Eller han kom och fråga om det gick bra och jag sa "nej". ^^ Det var bara ett tal som jag hade fastnat på. Fast man skulle lösa den med en ekvation som jag inte hade tänkt på. Fast om jag ska vara ärlig så var jag inte så ambisiös. Har varit supertrött hela dagen...
Vid middagen idag, (vi åt korv & potatisgratäng, ifall någon ville veta) la pappa märke till en underlig sak. I köket har vi en bänk mellan spisen och matbordet, där vi bara har en massa tidningar, frukt m.m. Men det står oxå en blomma där som pappa fick av min mormor någon gång. Eftersom den står på ett sådant ställe som man inte bryr sig om att blicka åt så ofta glömmer han jämt att vattna den blomman. Men idag så såg han att ur jorden hade det växt ut en ny blomma! Och han har inte vattnat den på minst 2 månader. Och jag ska säga er att blommorna man får av min mormor måste man vattna minst var tredje dag! Har min pappa gröna fingrar eller vad? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0