Inget aprilskämt

För lite mer än ett år sedan var det bombhot på min nuvarande skola. I måndags var det ett nytt dödhot. Men vi fick inget veta förns idag, när vi läste det i morgotidningen.

Fast på morgonen, när jag egentligen skulle ha haft nationellt prov i matte B, var det informationsmöte för lärarna. Så provet blev försenat. Jag satt i skolan 50 minuter innan jag hade begövt. Men när mötet var fördigt fck vi ha 4 timmars prov, sen lunch och spanska.

Till slut fick även vi elever ett informationsmöte. Det var någon gubbe som pratade på om riskerna och sånt. Tydligen var det en 2:a på en skala från 1-5. Men det är tydligen tillräckligt farligt för att stänga skolan de två sista dagarna innan lovet! Så nu har jag två extra dagars påsklov! Och fysikprovet skjuts upp till efter lovet.

Ska man vara glad eller upprörd över detta? Hm, delade meningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0