Enda anledningen till att folk blir lärare är för att plåga oss elever

Jag blir lite arg på min svensklärare. Först ger han oss "läxa" till nästa vecka. Han säger läxa, vi säger prov. För om man ska plugga på två tjocka häften så är det prov och inte läxa. Sen när vi har smält att vi ska ha "läxa" så får vi, gissa, en till läxa! Tills på fredag. Då blir man riktigt arg.

Och inte nog med det så ska vi på torsdag åka till Stockholm för att kolla på någon jävla pjäs. Inte så farligt tänker ni, men saken är den att det är treorna som ska åka och det fanns extrabiljetter för 100 kronor styck för den som ville med. Då tyckte vår svensklärare att hela vår klass skulle åka. Ingen av oss ville men har ändå tvingat oss att betala 100 fucking jävla kronor för en 3 timmar lång teaterpjäs som ingen av oss vill se!

Bussen går klockan 1 så vi måste ändå gå en halv dag i skolan. Och pjäsen slutar typ klockan 10, så vi kommer inte hem förens klockan 12. Jippie...

Just nu hatar jag min lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0