Fuck you

En sådan här dag kan man inte bli annat än arg. Man tror att den kommer bli hur bra som helst; Vädret fantaskiskt, man hinner göra en massa saker innan skolan och behöver inte stressa dit.

När jag kom till skolan vid 11 imorse, två timmar innan jag börjar, så skulle jag och Annie arbeta med en svenskagrej som vi ska redovisa på fredag. Fan vad bra, tänkte jag, att man är ute i så bra tid. Annie hade tagit med sin dator och bad om lösenordet till det trådlösa internet så vi kunde jobba med detta. Men läraren kunde tyvärr inte ge det, eftersom bara förstaårseleverna som har fått nya bärbara datorer av skolan kan använda det trådlösa nätet. Jaha, tänker man, det var ju väldigt onödigt. Tur att vi har ett skolbibiliotek att gå till iallafall.

Nej, det gick tydligen inte heller. Bibliotekarierna skulle stänga, varför sa de inte. Så då kunde vi alltså inte arbeta med detta där heller. Ett sista försök att göra det under datalektionen i vår egen datasal.
Så vi gick dit, jag startade min dator, och det var något fel. Tydligen så behöver den formateras om, igen! Då var jag nära bristningsgränsen kan jag lova.

Jag satt och väntade på att läraren skulle komma. När han var 5 minuter sen gick jag till teknikprogrammet som hade haft honom tidigare och frågade om de visste var har var. "Hemma med sjukt barn."

...

Jag fick alltså inte svenskajobbet gjort, min enda lektion jag har på onsdagarna var intsälld och vi har inte blivit informerade om det, och jag skulle ha kunnat arbeta med webdesign fast han inte var där men det är ju jävligt svårt när ens dator behöver formateras om. IGEN!

Jag hatar att min jävla skola inte kan vara bättre organiserad!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fyfan vad trött man blir på ksk -.- Hur vore det kanske om skolan ville jobba lite på kommunikationen, för det första? Det skulle verkligen vara ettt lyft för skolan from hell.

2010-09-22 @ 16:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0