Första dagarna på jobbet

Nu har jag jobbat i två dagar. Från 6.60 - 16.00. Första morgonen var väl ingen höjdare. Sov kanske 5 timmar den natten. Men på kvällen sen somnade jag typ halv 10. Så idag var det lite lättare att gå upp.

Som sagt så är jag ute på stan för att kolla skicket på alla skyltarna. Och jag har märkt, redan första dagen faktiskt, hur mycket folk skiter i folk som jobbar ute i trafiken. Och med folk menar jag bilförare. När jag jobbar har jag en orange jobbarjacka på mig, så att jag ska synas bra. Men tydligen blir jag helt osynlig istället verkar det som. När jag står vid ett övergångsställe och har noterat skyltarnas skick och ska tillbaka över igen så stannar jag när det kommer en bil, för jag vill ju inte bil påkörd precis. Men bilarna, som faktiskt har väjningsplikt mot gående(!), stannar aldrig för mig. 10 bilar kan bara köra förbi mig, och vissa tittar inte ens åt mitt håll. Tror att det bara har varit tre bilister som har stannat för mig de här dagarna. Och en av dem övningskörde med en trafikskola, så om han inte hade gjort det hade han antagligen fått lite skäll.

Men annars är inte jobbet dåligt. Tiden går ganska fort faktiskt. Men jag känner när jag kommer hem att jag har jobbat länge och har inte så mycket tid eller ork kvar att göra det jag vill. För jag ska typ gå och sova nu så att jag orkar upp imorgon. Så godnatt!

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) Vinnaren av Singeln och jetsetklockan är nu utsedd och har blivit kontaktad via mail, plus publicerad i min blogg! Kul att du var med :)



Nu har jag startat en till tävling där du har en ny chans att vinna valfritt märkesplagg/produkt från bla converse gucci, louis uitton osv precis som innan:)

Det är bara klicka här på länke för att komma dit;

http://vadfanskajagheta.se/2011/july/tavling-vinnvalfritt-markesplagg.html#comment

2011-07-08 @ 13:08:57
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) Vinnaren av Singeln och jetsetklockan är nu utsedd och har blivit kontaktad via mail, plus publicerad i min blogg! Kul att du var med :)



Nu har jag startat en till tävling där du har en ny chans att vinna valfritt märkesplagg/produkt från bla converse gucci, louis uitton osv precis som innan:)

Det är bara klicka här på länke för att komma dit;

http://vadfanskajagheta.se/2011/july/tavling-vinnvalfritt-markesplagg.html#comment

2011-07-08 @ 13:09:59
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0