Vad är väl en bal på slottet?

Igår var det bal. Inte på slottet dock, men på Stadshotellet. Det var riktigt trevligt och alla var extra fina och stiliga. Det blev en hel del bilder oxå, speciellt som andra har tagit. Jag kanske lägger ut de senare om jag får tag på några, annars finns de säkert på facebook om ni är nyfkna.

Kvällen började med röda mattan, säklart. Sen en massa bilder när vi kom in på hotellet. Efter en, en och halv timme blev det mat. Maten var inte över förväntan kan jag iallafall säga. Förrätten var helt okej. Alla andra fick någon lax-creps och jag fick en slags sallad på tomat, lök, oliver och bröd. Sen kom huvudrätten som var kokta grönsaker, potatisgratäng och kött med sås. Köttet var lite torrt men det var mycket sås, men potatisgratängen var i princip rå, vilket var väldigt synd. Men efterrätten var en hit. En liten chokladkaka med chokladmousse och chokladflarn på, med sjärnfrukt och physalis.

Efter maten blev det lite dans. Tyvärr kunde jag och Marcus inte dansa så mycket mer än vals p.g.a. hans axel, men det var riktigt mysigt det med.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0