Namnfunderingar

Vem är det som bestämmer vilka namn som ska vara med i almanackan? För vissa namn förstår jag inte ens vad de gör där. Namn som inte ens 500 personer i Sverige heter, och då inkluderar jag inte bara tilltalsnamnet. Det här är några som jag har sett:

Ansgar
Anselm
Torun
Holmfrid
Hervor
Ingemund
Volmar
Erhard
Borghild
Botvid
Turid
Åslög

Skulle ni eller någon ni kände döpa sitt barn till något av dessa namn? De kanske har varit populära för några hundra år sedan, men jag tvivlar på att de kommer bli det igen det närmsta århundratet. Eller över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Åslög var ju vackert. Ååååslöööög, haha.

2011-11-23 @ 16:39:40
Postat av: Rebecca

Tack för den du! Jag som tänkte döpa ett av mina barn till Anselm!

2011-11-24 @ 16:16:46
Postat av: Anonym

Hahaha, Amanda... du har för mycket fritid xd

2011-11-24 @ 18:22:55
Postat av: Emmy

Jag har en Canon EOS 550D, är hur nöjd som helst. Åh, vad roligt! Det blir en Canon va? ;)

2011-11-27 @ 10:04:18
URL: http://emmycikoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0