Inte bara jag som gillar att shoppa

Jag följde med pappa till Uppsala idag. Han skulle titta på en ny bil. Trodde jag. Han skulle visst hämta en ny bil. Fast jag misstänkte nästan det när vi åkte till samma bilfirma som han redan hade varit till. Det blev iallafall en... Kan ni gissa? Audi, såklart! Den fjärde i rad. Fast svart.
 
Efter det åkte vi till IKEA för pappa skulle köpa en bättre utomhuslampa till förådet än den vi har nu. Han hittade ett durkslag som han plockade på sig. "Man måste ju köpa något när man är på IKEA, ifall jag inte hittar en lampa." Sen kom vi till sängkläderna och pappa plockade på sig ett par nya påslakanset. "Nu har får vi inte köpa nåt mer än den där lampan." Vi gick 20 meter, sen hade han tagit en dörmatta också. Det slutade med att när vi kom till kassorna så hade vi även fyra paket med julgranskulor, men ingen ytterlampa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0