Grekland 1

Vårt plan landade runt halv 12 på tisdagen. Vi fick vänta på skjuts till hotellet ett bra tag, eftersom det hade blivit ett litet missförstånd. Och när vi väl kom fram till hotellet så visade det sig att fritidsresor (som vi bokade resan genom) inte hade betalat för vårt hotellrum. Så vi fick vänta i lobbyn medan det skulle fixa sig. Efter 20 min hade det fortfarande inte gjort det, men vi fick nycklarna till rummet ändå, eftersom det inte var vårt fel att hotellet inte hade fått pengarna. 
 
Efter att vi hade kollat in rummet och lämnat grejerna så gav vi oss ut på en upptäcksfärd. Den varade kanske en halvtimme eftersom vi inte riktigt viste vart vi skulle alls, så vi gick tillbaka till hotellet för att äta middag och sen bara slappa. 
 
På onsdagen gick vi till strandet. Vi bodde uppe i staden och fick gå längs havet förbi hamnen till stranden som låg en bit bort. En bild på Samos stad (Vathi):
 
 
Vi låg på stranden hela dagen, och på kvällen gick vi ut och käkade. Jag hade tänkt beställa kanin med citronsås, men när jag frågade kyparen sa han att de tyvärr inte hade det eftersom det var så få som ville ha det. Faktiskt så var jag den första som hade frågat efter det.
 
Utsikten från hotellets uteservering.
 

På väg till stranden.


Stranden i Samos stad (Vathi).

 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Amanda! Att du ens tänkte tanken! Jag är inte arg. Bara besviken.

Mvh en som tycker om kaniner (levande)

2012-09-14 @ 20:21:19
URL: http://emmywallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0