Grekland 2

På Torsdagen åkte vi till öns enda sandstrand. Alla andra är klapperstensstränder. Psili Ammos, som den hette, låg ungefär 20 minuters bussfärd från Vathi. Det var en stor och fin strand och utsikten var inte så pjåkig. Man såg nämligen Turkiet från stranden. Landet låg bara 1,5 km bort. 
 
Psili Ammos med utsikt mot Turkiet.
 
På kvällen gick vi ut och käkade på stan igen. Jag beställde inga annorlunda rätter igen, blev souvlaki (grillspett) med kyckling och bacon. Riktigt jäkla gott! Efter middagen gick vi förbi en glassbar som vi inte kunde motstå att gå in i. Det fanns ganska många olika, inte så vanliga, smaker. Pistage, Ferrero Rocher (en slags choklad) och Scottish cookie var jag tvungna att köpa.
 
På fredagen tog vi bussen till staden Kokkari, en mil från Vathi. Den staden var mycket mer turiststad, med fler souvenirbutiker, hotell, caféer och restauranger. Här köpte jag en hel del smycken och annat grejs. Beställde en chokladsufflé som var mycket god också. 
 
Sen gick vi längs stranden och vidare ut på en udde, eller vad man ska kalla det. Jag drog med mig Rebecca ut för att jag ville upp och klättra på kullen och se utsikten. 
 
Kokkari.
 

Psili Ammos, och Turkiet.


På busshållsplatsen i Kokkari.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0