Grekland 3

Vi hade bestämt oss att åka till ett vattenfall på lördagen. Eller det skulle vara flera mindre vattenfall. Så vi tog bussen till staden Karlovasi, och sen skulle vi gå resten av vägen. Jag hade hittat tips om vattenfallen på någon hemsida, med en karta där de visade vart de låg. 

Så när vi hade gått av bussen gick vi igenom staden, som var större än Vathi, och vidare till en liten by som var i närheten av vattenfallen. Det visade sig att byn, Leka, låg uppe i bergen. Det blev en 3 km vandrig i 45 graders vinkel. Och när vi kom fram till byn så frågade vi efter vägen till vattenfallen. Dock skulle vi inte ha gått till Leka, kartan jag hade tittat på visade fel på några km. Så vi vände och gick tillbaka till busshållsplatsen och åkte hem till hotellet. 
 
På kvällen, efter några timmars vila, åt vi nere på stan igen. Jag åt den godaste pasta carbonara jag någonsin provat! Den godaste pastan över huvud taget, faktiskt. Synd bara att det var så mycket att jag inte orkade äta upp allt. Men Rebecca orkade äta upp sin mat; två förrätter och sen kalv till huvudrätt. Hennes mage är som ett bottenlöst hål.
 
Söndagen blev en slappdag på stranden. Sol och bad, och sen lite shopping och god mat på stan. Inget nytt och spännande den här dagen.


Byn Leka.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahahahahhahahahahaha. Dör lite just nu. Bottenlöst hål!

2012-09-21 @ 17:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0