London 1

Nu så kommer ett inlägg om min Londonresa! Ni måste ha varit riktigt otåliga förstår jag. På söndagen så kom jag fram med bussen till centrala London strax efter 19:00. Bussen var en halvtimme sen till flygplatsen och det var kallt och otåligt att sitta och vänta på den. Men tycker nog mest synd om Emmy som stod och väntade lika länge på mig i bara tunn jacka och converse. Vi gick direkt hem till henne och Kajsa och sen bara pratade vi och umgicks resten av kvällen. Kajsa var och fikade med en kompis och hon kom hem lite senare. 
 
Dagen efter gick jag och Emmy upp hyfsat tidigt för att gå på The Making of Harry Potter, the Studio Tour. Kajsa jobbade både på måndagen och tisdagen, så hon följde inte med. Och som den Harry Potter-nörd jag är var jag helt till mig när vi väl kom fram. Det är en rundtur i studion där Harry Potter spelades in, med en massa rekvisita och kostymer. Man kunde även köpa honungsöl där inne, drycken som de dricker i filmerna. Det är inte riktig öl, utan läsk med någon typ av skum ovanpå så det ser ut som öl. Den var ganska god, men det blir lätt för mycket. 
 
Efteråt så tog Emmy med mig till Kings Cross station. För er som har läst Harry Potter vet att det är därifrån de åker Hogwartsexpressen. De har nämligen satt upp en skylt med "Platform 9 3/4" och en halv bagagevagn på väg genom väggen, och jag tog självklart några bilder där.
 


Jag kunde inte låta bli att köpa lite souvenirer när vi var där. Chokladgroda med chokladgrodekort, Hufflepuff-pin och Hermiones trollstav.
Jag vet, jag är nördig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0