Önskar jag fortfarande var 19 år

Jag har haft djävulskt ont i visdomstanden/tandköttet/käken sen i onsdags. Jag har trott att tandköttet bara var inflamerat som det har varit förut, så jag har borstat extra noga och använt corsodyl munskölj. Men udag så stod jag inte ut och ringde tandläkaren. Fick en tid på förmiddagen.
 
När jag kom dit så spolade de med saltvattenlösning och sa att det brukar fastna bakterier mellan tandköttet och visdomständerna. Jag fick en spetsig tandborste, och sen sa de åt mig att köpa corsodyl munsalva. 390 kr plus kostnaden för salvan. I princip så fick jag betala 390 kr för en tandborste och vetskapen att jag redan har gjort det som går att göras. Jag har fortfarande ont och tar alvedon, som hjälper knappt 1 timme av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0